Browser not supported

You are using an old browser that we do not support anymore. Please consider using a modern web browser such as Microsoft Edge, Google Chrome or Firefox for the best website experience.

Strada Regele Ferdinand, Cluj (2020)

Regenerare urbană sustenabilă: Strada Regele Ferdinand din Cluj

Cea mai veche stradă din Cluj-Napoca și un obiectiv de investiții important din zona istorică a municipiului, strada Regele Ferdinand, a fost modernizată, printr-un proiect de regenerare urbană finanțat cu fonduri europene.

Pe str. Ferdinand, care anterior nu avea niciun copac, au fost plantați 51 arbori cu balot în cadrul procesului de reabilitare. Pentru aceștia a fost instalat un sistem de irigații automat, cu senzor de ploaie / umiditate.

12 stații electrice de încărcare pentru biciclete și trotinete sunt amplasate pe această arteră, din totalul de 23 stații pentru biciclete / trotinete și 8 stații de încărcare pentru mașini electrice din proiectul general.

De asemenea, proiectul general include și: primul stand pentru taxiuri electrice din Cluj-Napoca (va fi amplasat pe str. Tipografiei), sistem inteligent de management al traficului, respectiv sistem de iluminat public prin tehnologie LED.

Creșterea calității spațiului public a fost urmărită în acest proiect nu doar prin plantări, ci mai ales prin reorganizarea spațiului pietonal și carosabil.

un sistem monolitic din beton cu polimeri care are dublu rol: bordură pentru delimitarea străzii de zona pietonală și rigolă de colectare a apelor pluviale. Se obține astfel o configurație eficientă, compactă, care presupune un volum redus de săpătură la marginea străzii. Eficiența colectării apei este foarte bună pentru că toată linia bordurii preia apa de ploaie de pe stradă. Risc inexistent pentru trafic și pentru pietoni, cu clasa de sarcini D400.

Pentru colectarea apeor de ploaie a fost folosită soluția Kerb Drain, un sistem monolitic din beton cu polimeri care are dublu rol: bordură pentru delimitarea străzii de zona pietonală și rigolă de colectare a apelor pluviale. Se obține astfel o configurație eficientă, compactă, care presupune un volum redus de săpătură la marginea străzii. Eficiența colectării apei este foarte bună pentru că toată linia bordurii preia apa de ploaie de pe stradă. Risc inexistent pentru trafic și pentru pietoni, cu clasa de sarcini D400.

Galerie Foto

Produse din referință